שעוני יוקרה לגבר: למה גברים כל כך אוהבים אותם

שעוני יוקרה לגבר: למה גברים כל כך אוהבים אותם


פורסם ב :יולי 22, 2019,על ידי :schneider

יולי 22, 2019

שעוני יוקרה לגבר הם פריט מותרות והם נוטים להיות יקרים מאוד. למרות המיתון, המגזינים של האופנה מלאים היום בפרסומות לשעוני יוקרה, והתעשייה פורחת. בחמש השנים האחרונות נרשמה צמיחה יוצאת דופן בענף. תעשיית השעונים השוויצרית, למשל, ראתה צמיחה בייצוא מ-2.5 מיליארד ליש"ט בשנת 1986 לעשרה מיליארד ליש"ט בשנת 2008. 

אז למה אנחנו עדיין קונים אותם? למה שעוני יוקרה לגבר הם הפריטים הנפוצים ביותר אחרי מכוניות ספורט? מדוע דפים של מגזינים לגברים כגון Esquire ו-GQ או הניו יורקר, מעוטרים בפרסומות מבריקות שמציגות סלבריטאים שעונשים שעונים שעולים אלפי פאונד כל אחד?

עד לפני כמה שנים קיבלתם במתנה מאבא שעון מצופה זהב ביום ההולדת ה-21 שלכם, וזהו

מעולם לא עלה על דעתו של איש שאולי יהיה צורך להוסיף עוד שניים או שלושה דגמים עד גיל שלושים. וזה בהחלט לא עלה על הדעת שבגיל ארבעים אנשים יהיו אסירי תודה על קבלת קופסת עץ מעוצבת עם תאים שונים שבהם ניתן לשמור את "אוסף" השעונים.

העובדה שגברים עדיין קונים ומקפידים על שעונים איכותיים היא נחמה רבה לתעשייה, שבשנות השבעים המוקדמות, המציאה את השעון קוורץ, בצורתו האנלוגית או הדיגיטלית, אבל לא עבר זמן רב עד שנראה גם האתגר הגדול ביותר של השעון המסורתי, מאז הופעת השעון הפופולרי בסוף מלחמת העולם הראשונה. 

שעוני יוקרה שחידשו את החדשנות

באמצע שנות השמונים, כמה דמויות יצירתיות בתעשייה חזרו עם פילוסופיית עיצוב ותוכנית שיווק שהביאה את המגזר בחזרה מהסף. 

הוחלט כי שעוני יוקרה לגבר יהיו לא רק זמניים, אלא הם יהיו גם יצירות מופת שהציגו אמנות קיצונית, ייצגו מסורת, שילבו טכנולוגיה וחידשו אלת החדשנות. ולמרות גודלם ונוכחותם הפאסיבית, שעוני יוקרה יכולים אפילו לרמוז על ספורט, סכנה והרפתקנות. 

הרעיון שהטכנולוגיה תטפל במכה קטלנית בשעון, פשוט לא התפתח. שעוני יוקרה הם הפריטים המעטים שאדם יכול לענוד, מתוך מטרה להציג אופי אמיתי, סימן לחברות במועדון מסוים, והתמכרות למנה קטנה של פזרנות ללא, בדרך כלל, ביקורת. שעוני יוקרה הם הפנים המקובלות של תכשיטי גברים. רולקס, למשל, בין אם הוא מוזהב, מפלטינה או מנירוסטה, נתפס כמקובל לחלוטין.

כמובן שגם ההיבט הטכנולוגי חיוני

במהותם, גברים הם חנונים. הם אוהבים פריטים שלא רק נראים טוב, אלא שיש להם גם אינספור פונקציות ועיצובים אמנותיים. הם מחפשים שעוני יוקרה לגבר שכוללים פונקציות מתקדמות ותצוגות מרהיבות, והם מוכנים לשלם עליהם הון תועפות במכירות פומביות.

ובזכות ההתקדמות הטכנולוגית והשיפורים, תעשיית שעוני היוקרה מייצרת חידושים בתדירות הולכת וגוברת. המותגים הגדולים מציגים מודל חדש לפחות פעם בשנה, שבדרך כלל נחשף בתערוכה השנתית בתעשייה, שבה כל החברות מציגות את העיצובים האחרונים שלהן.

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement